Innowacja pt. “Work smarter, not harder – wykorzystanie insta.ling w nauce języka angielskiego” będzie realizowana w oparciu o aplikację insta.ling przez uczniów z klas VI – VIII w roku szkolnym 2022/2023 z możliwością kontynuacji w kolejnych latach. Innowacja realizowana będzie jako element lekcji odwróconej – uczniowie będą mieli przydzielane słówka do samodzielnej nauki w domu zanim pojawią się one na zajęciach. Dodatkowo uczniowie będą mogli powtarzać słownictwo przed kartkówkami i sprawdzianami. Za aktywność w aplikacji insta.ling, którą nauczyciel będzie monitorował raz w tygodniu, uczniowie będą otrzymywać plusy i/lub oceny z języka angielskiego – w zależności od zaangażowania. Innowacja będzie realizowana w każdym z wymienionych oddziałów wedle uznania nauczyciela prowadzącego, jednak nauczyciel prowadzący może zadecydować, czy wszyscy uczniowie biorą w niej udział czy tylko chętni. Na codzienną powtórkę słówek uczeń średnio przeznaczy 2 do 8 minut. Słownictwo przydzielane do pracy w domu jest odzwierciedleniem materiału realizowanego w podręczniku.
Cele ogólne:
- podniesienie jakości nauczania
- promowanie języka angielskiego wśród młodzieży
- zachęcanie uczniów do rozwijania swoich umiejętności językowych
- uatrakcyjnienie sposobu uczenia się języka angielskiego
- poszerzanie słownictwa
- rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości
- podnoszenie motywacji do nauki języka angielskiego
- uatrakcyjnianie sposobu uczenia się języka
Efekty dla uczniów:
- zdobycie nowych umiejętności i podniesienie poziomu języka angielskiego
- umocnienie wiary w swoje możliwości językowe
- wzmocnienie motywacji do pracy
- podejmowanie systematycznych działań doprowadzi do wzbogacenia czynnego i biernego zasobu słownictwa uczniów