Innowacja pt. „Slow teaching – effective learning” będzie realizowana w oparciu o pierwszy Ogólnopolski Projekt Slow Teaching przez uczniów z klas IV i V w roku szkolnym 2022/2023 z możliwością kontynuacji w kolejnych latach. Innowacja realizowana nie rzadziej jak raz w miesiącu podczas zajęć języka angielskiego.
Wprowadzenie w naszej szkole innowacji pedagogicznej „Slow teaching – effective learning” podyktowane jest chęcią stworzenia uczniom klas czwartych i piątych możliwości poszerzania i utrwalania słownictwa, funkcji językowych i struktur gramatycznych w formie zachęcającej ich również do samodzielnej nauki języka angielskiego poza szkołą, na własną rękę. Innowacja ma pokazać uczniom, że poza internetowymi quizami, które tak uwielbiają, można przyswajać wiedzę również w sposób analogowy.
Zadaniem nauczyciela jest uczynienie z nauki efektywnego procesu, wdrożenie uczniów do odpowiedzialności za własną edukację oraz pobudzenie ich do systematycznego rozwijania pamięci długoterminowej. Mamy nadzieję, że dzięki tej innowacji uczniowie uporządkują wiedzę oraz słownictwo, rozbudzą kreatywność, a w dłuższej perspektywie również zaczną swobodnie mówić i myśleć w języku obcym. Chcąc osiągnąć ten cel niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego w szkole.
Efekty dla uczniów:
– zdobycie nowych umiejętności i podniesienie poziomu języka angielskiego
– umocnienie wiary w swoje możliwości językowe
– wzmocnienie motywacji do pracy
– podejmowanie systematycznych działań doprowadzi do wzbogacenia czynnego i biernego zasobu słownictwa uczniów
– poprawa umiejętności pracy w grupie.
Cele szczegółowe:
- poznaje różnice między formami języka angielskiego oficjalnego i potocznego
- posługuje się słownikiem dwujęzycznym
- poszerza bierny i czynny zasób słownictwa
- doskonali umiejętności współpracy w grupie i w zespole
- doskonali umiejętności redagowania tekstów w języku angielskim (w formie tradycyjnej i elektronicznej)
- potrafi posługiwać się fiszkami w celu samodzielnej nauki języka obcego
- rozwija swoją kreatywność
- jest zmotywowany do nauki języka angielskiego
- zna i stosuje różnorodne metody uczenia się
- potrafi wykorzystać utrwalone słownictwo, zwroty i struktury gramatyczne w sytuacjach komunikacyjnych i egzaminacyjnych