
Innowacyjna szkoła kluczem do sukcesu to projekt, którego celem było stworzenie takiej placówki oświatowej, w której młody człowiek będzie dorastał jako anglojęzyczny obywatel Europy.
Głównym celem naszego projektu było wprowadzenie do oferty szkoły dodatkowych dwujęzycznych zajęć pozalekcyjnych.
W realizację naszego projektu zaangażowanych było 5 nauczycieli – dwóch nauczycieli językowców, matematyk, polonista oraz nauczyciel świetlicy. Te osoby były odpowiedzialne za cały proces wprowadzania zmian w placówce oświatowej. Prowadzono:
– kółko matematyczne z elementami języka angielskiego
– kółko językowe, gdzie podczas zajęć kształcone były wszystkie umiejętności językowe uczniów (uczniowie poznawali także aspekt kulturowy krajów anglojęzycznych)
– zajęcia koła teatralnego – podczas których uczniowie poznawali tajniki grania na scenie tj. prawidłowa dykcja, wymowa, akcent, a wszystko to w języku angielskim
– zajęcia świetlicowe – gdzie najmłodsi podczas codziennej zabawy mieli styczność z językiem angielskim.
Celem tych zajęć było obcowanie z językiem obcym już od najmłodszych lat. Te działania zapewniły dzieciom alternatywny sposób spędzania wolnego czasu, rozwój ich zainteresowań, rozbudziły ich ciekawość i poszerzyły ich horyzonty.
Nauczyciele zaobserwowali wzrost motywacji do nauki wśród swoich uczniów, co zapobiegło niepowodzeniom szkolnym i uświadomiło im jak ważna jest umiejętności komunikowania się w języku obcym.
Projekt Innowacyjna szkoła kluczem do sukcesu finansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej”, realizowanego w trybie pozakonkursowym, którego beneficjentem jest FRSE.
Dzieki temu finansowaniu pięcioro nauczycieli skorzystało z kursów na terenie Wielkiej Brytanii. Celem tych wyjazdów było podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzbogacenie warsztatu pracy oraz poznanie kultury i tradycji odwiedzanego kraju. Była to również okazja do zawarcia nowych znajomości, wymiany doświadczeń oraz poznania specyfiki systemu edukacyjnego w Wielkiej Brytanii.
W kursach języka angielskiego wzięły udział Katarzyna Pabjańczyk i Agata Drewnicz-Kaczmarek (dwa tygodnie) oraz Barbara Wojciechowska (cztery tygodnie).
Kursy te organizowane były przez Westbourne Academy w Bournemouth, miejscowości na południu Anglii.
Pan Michał Dolaciński przez dwa tygodnie uczestniczył w kursie metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego. Szkolenie „Professional Development in Methodology Language and Culture” odbyło się w szkole językowej WE Bridge International w stolicy Walii – Cardiff.
Pani Katarzyna Bednarz spędziła dwa tygodnie na kursie metodycznym „Creative Methodology for Teachers” organizowanym przez International Projects Centre w Exeter. Celem szkolenia było przedstawienie nauczycielom jak ciekawie uczyć języka angielskiego i jak motywować uczniów do nauki języków obcych. Pani Kasia poznała wiele nowych metod i technik pracy z uczniem, które wdraża podczas swojej codziennej pracy w szkole.