
Projekt By sprostać oczekiwaniom powstał w odpowiedzi na potrzeby związane z koniecznością ciągłego podnoszenia jakości pracy szkoły i podążania za zmianami, które dyktuje rozwój cywilizacyjny społeczeństwa. Wiemy, że inwestowanie w naukę języka angielskiego oraz wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie edukacji – to kompetencje kluczowe, które zapewnią dzieciom sukces w przyszłości. Stąd pomysł na stworzenie projektu, którego celem było podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, by byli oni przygotowani do wprowadzania elementów języka angielskiego na przedmiotach ogólnych. Ważne było również zdobycie wiedzy w zakresie nowych metod nauczania języka obcego oraz narzędzi motywujących i aktywizujących uczniów. Ten proces wspiera również wykorzystanie nowe technologie informacyjne oraz multimedia w toku nauczania.
Wzorem innych krajów europejskich chcieliśmy stworzyć naszym podopiecznym możliwość nawiązywania kontaktów międzynarodowych, dać im poczucie uczestnictwa w tworzeniu wspólnoty europejskiej, wymiany doświadczeń edukacyjnych i kulturowych.
Aby zrealizować te cele 9 nauczycieli naszej szkoły skorzystało z różnych form szkoleń językowych i metodycznych poza granicami kraju. Po powrocie uczestnicy projektu wykorzystywali swoją wiedzę w codziennej pracy z uczniem. Oprócz tego doświadczeniem zdobytym w czasie tworzenia projektu oraz na specjalistycznych kursach nauczyciele dzielili się ze współpracownikami, lokalną społecznością i nauczycielami innych szkół.
W ramach tego projektu unijnego siedem nauczycielek z SP 3 (Agnieszka Barczuk, Katarzyna Budzowska, Agata Drewnicz-Kaczmarek, Katarzyna Juszczak, Katarzyna Pabjańczyk, Honorata Robak, Barbara Wojciechowska) oraz dyrektor Anna Duda uczestniczyły w dwutygodniowym kursie językowym w Brighton. Celem wyjazdu było przede wszystkim podniesienie kompetencji językowych w zakresie j. angielskiego.
Nasz nauczyciel języka angielskiego, p. Katarzyna Bednarz, uczestniczyła w dwutygodniowym kursie specjalistycznym CLIL w szkole English Language Centre w Brighton. CLIL, czyli Content and Language Integrated Learning, to kurs, który pokazał w jaki sposób zintegrować nauczanie przedmiotu i języka obcego ze szczególnym naciskiem na uwrażliwienie uczniów na kwestie wielokulturowości.
Pani Barbara Wojciechowska (lipiec) oraz ponownie pani Katarzyna Bednarz (sierpień) również kontynuowały wyjazdy w ramach projektu „By sprostać oczekiwaniom”. Tym razem uczestniczyły w niezwykle interesującym kursie pt. „Effective Use of Technology in Teaching” w miejscowości Scarborough, w północnym Yorkshire. Dzięki szkoleniu nauczycielki poznały interesujące strony internetowe, aplikacje, narzędzia IT, które wzbogacą lekcje języka angielskiego w nowym roku szkolnym. Codzienne sesje poranne skupiały się na rozwoju językowym kursantów, a popołudniowe warsztaty dotyczyły takich narzędzi jak padlet, blogi, podcasty, wiki, czy narzędzia google.
W tej samej szkole Anglolang w Scarborough pani Barbara Wojciechowska i pani Anna Duda uczestniczyły w październiku w specjalistycznym szkoleniu Leadership development, szkolenie miało wzbogacić wiedzę w/w nauczycielek w kwestiach dotyczących zarządzaniem projektami edukacyjnym, a także z zakresu ewaluacji, monitorowania i upowszechniania rezultatów projektów.
Na przełomie czerwca i lipca 2018 r. p. Agnieszka Barczuk, p. Katarzyna Budzowska i p. Katarzyna Juszczak odbyły wyjazd zagraniczny do Wielkiej Brytanii, podczas którego uczestniczyły w dwutygodniowych kursach w szkole językowej Richard Language Collage w nadmorskiej miejscowości Bournemouth. Kurs obejmował naukę w małych międzynarodowych grupach, umożliwiając skoncentrowane, dogłębne studiowanie języka angielskiego na porannych lekcjach oraz rozwijanie wszystkich technik CLIL w sesjach popołudniowych. Szkolenie dało nauczycielkom możliwość nie tylko nabycia wiedzy merytorycznej związanej ze stosowaniem metody CLIL, jej historią i efektami stosowania, ale także pozwoliło pozbyć się bariery językowej i zwiększyć swoje kompetencje językowe. Panie podczas warsztatów pracowały z tablicą multimedialną i różnymi aplikacjami do nauki języka angielskiego oraz otrzymały wiele cennych wskazówek do pracy i materiałów, które mogą wykorzystać planując własne lekcje.